یزدفردا ":به همت اداره كل كتابخانه های عمومی استان یزد جشنواره بزرگ استانی كتاب ،جوان، دانایی، همزمان با ایام ولادت حضرت علی اكبر(ع) و هفته جوان درتالارفرهنگ یزد برگزار شد.
با همت اداره كل كتابخانه های عمومی استان یزد جشنواره بزرگ استانی كتاب، جوان، دانایی ، همزمان با ایام ولادت حضرت علی اكبر(ع) و هفته جوان با هدف تشویق و تقدیر از كتابخوانان و كتابداران جوان برتر استان با حضور تنی چند از مسئولین استانی و با شركت گسترده دوستداران كتاب و كتابخوانی در تالارفرهنگ یزد برگزار شد.
در این همایش كه دشتی معاون سیاسی، امنیتی استاندار، اسعدی معاون اداری مالی اداره كل فرهنگ و ارشاد، عبودتیان فرماندار تفت، پارسائیان رئیس سازمان ملی جوانان استان و دیگر مسئولین استانی حضور داشتند از كتابخوانان و كتابداران جوان استان تقدیر شد.
حجت الاسلام سید كاظم مدرسی به عنوان اولین سخنران این همایش ضمن تبریك مناسبت ها و اعیاد شعبانیه به بیان مطالبی در خصوص ضرورت مطالعه و آگاهی در جامعه پرداخته و از سنگر جهل و سنگر تحیر به عنوان راه های نفوذ و حمله دشمنان ملت ها نام برد.
این استاد حوزه، فلسفه قیام حسینی را مبارزه با جهل و تحیر دانست و با اشاره به فعالیت های دشمنان به خصوص صهیونیست ها در جهت سرگرم كردن ملت ها به ویژه جوانان، به اثرات سوء رواج اعتیاد در جوامع پرداخته و روایاتی از پیامبر اسلام(ص) در بیان مذمت اعتیاد بیان نمود.
مدرسی در پایان مطالبی را نیز درباره فرهنگ و آداب مطالعه مطرح كرده و از همه در خواست كرد در جهت موفقیت در امر مطالعه به این آداب توجه كنند.
در ادامه مراسم مهندس علایی مدیر كل كتابخانه های عمومی استان نیز با تبریك و خیر مقدم به حضار و ذكر مطالبی از رهبر انقلاب در خصوص نهضت كتابخوانی، به ارائه گزارش عملكرد ده ماهه اخیر اداره كل كتابخانه های عمومی استان پرداخت كه حاكی از رشد شاخص ها در زمینه های تعداد اعضا، مراجعین ،امانت كتاب، تعداد كتابخانه ها، حوزه فناوری و اطلاعات و....بود.
مدیر كل كتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به برگزاری سیر مطالعاتی شهید مطهری، طرح هاتف كتاب، صدور كارت پژوهشی برای پژوهشگران، طرح مطالعاتی مدیران استان، از اجرای طرح ها و برنامه های دیگری برای رشد فرهنگ مطالعه در استان خبر داد .
ادامه این همایش با مولودی خوانی صفری، از مداحان كشوری همراه بود كه با استقبال حضار روبرو شد.
دشتی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار آخرین سخنران همایش بود كه در چند كلام به بیان اهمیت مطالعه پرداخته و گفت: آرزوی قلبی من این است كه در كنار هر كتابخانه ای استاد و مربی وجود داشته باشد تا به مردم طریقه درست مطالعه كردن را آموزش دهد و همچنین جوانان مطالعه خود را با طرح سوال آغاز كنند تا مطالعه و پژوهش عمیق شود .

بخش پایانی مراسم اهدای جوایز و تقدیر از كتابخوانان و كتابداران جوان برتر استان در سطح كتابخانه های عمومی، كتابخانه های مساجد و نیز كتابخانه های بسیج بود كه با قرعه كشی جوایز مسابقات ابابیل، اندیشه مطهر و خطبه غدیر توسط مسئولین حاضر خاتمه یافت.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا